Skip to main content

Bekijk hier de meeste gestelde vragen

INSCHRIJVEN CASTINGBUREAU

Ik wil mij graag inschrijven, hoe doe ik dit?

Wat leuk dat jij je wilt inschrijven bij A Million Faces! Dit kun je doen op onze website, www.amillionfaces.nl/… Via deze link maak jij je eigen profiel aan voor in onze digitale interne database. Een inschrijving hoeft niet direct helemaal volledig, je kunt je profiel ten alle tijden aanpassen.

Wat heb ik nodig om mij te kunnen inschrijven?

Om je te kunnen inschrijven bij A Million Faces vragen wij het volgende:

  • Je volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • E-mailadres en telefoonnummer
  • twee tot zes recente foto’s
  • Kopie paspoort
  • Lengte, confectie en schoenmaat
  • Ervaring

Het is belangrijk dat jij de juiste contactgegevens invult op jouw profiel, zodat wij jou altijd kunnen bereiken. Voor kinderen: wij nemen contact op met de ouder(s)/verzorger(s). De contactgegevens van de ouder(s)/verzorger(s) mogen daarom op het account gezet worden. De algemene voorwaarden kun je vinden op de website.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens worden opgeslagen in onze interne database. Alleen het personeel van A Million Faces kan hierbij. Het wordt uitsluitend gebruikt wanneer jij in aanmerking komt voor een project. Alleen met toestemming van jou wordt het gedeeld met een klant, indien noodzakelijk voor de casting.

Waarom krijg ik inloggegevens?

A Million Faces werkt met een interne digitale database. Iedereen die ingeschreven staat bij AMF creëert een eigen profiel, waarvoor je inloggegevens ontvangt die alleen jij beheert. Deze gegevens ontvang je zodat jij je profiel up to date kan houden door recente foto’s, ervaringen en gegevens van jou erop te zetten.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, hoe kom ik aan nieuwe inloggegevens?

Je kunt zelf je nieuwe inloggegevens opvragen door op ‘inloggegevens vergeten’ te klikken. Hiervoor heb jij je gebruikersnaam nodig, vaak is dit je voor.achternaam. Mocht dit niet lukken of wil je hier graag hulp bij, kun je ons uiteraard mailen. Dit mag je doen naar: casting@amillionfaces.nl.

Ik ben onder de 18, kan ik mij inschrijven?

A Million Faces heeft een database voor alle leeftijden. Je kan je dus ook inschrijven als je onder de 18 jaar bent. Wel moet je toestemming hebben van je ouders of voogd hiervoor.

Ook is het belangrijk dat je toestemming kan krijgen van je school, mochten er draaidagen onder schooltijd vallen.

PROFIEL

Ik kan maar twee foto’s uploaden, klopt dit?

Je kunt twee foto’s uploaden onder het kopje profiel, deze zie je als eerste. Onder het kopje ‘media’ kun jij nogmaals vier foto’s uploaden. In totaal is het mogelijk om zes foto’s op jouw profiel te zetten. Heb jij je maximum bereikt en wil je graag nieuwe foto’s uploaden? Dan mag je de oudste foto’s verwijderen om ruimte te creëren.

Ik heb problemen met het uploaden van mijn foto‘s, hoe kan ik dit oplossen?

Dit is erg vervelend. Wat je als eerste kan proberen is de foto’s te uploaden vanaf een andere browser. Helpt dit niet, dan mag je het mailen naar info@amillionfaces.nl.

Wat is een showreel?

Een showreel is een compilatievideo met korte stukjes van wat je allemaal gedaan hebt voor de schermen. Deze mag je uploaden op jouw profiel, onder het kopje ‘ervaringen’. Aan de hand van een showreel kunnen wij beter bepalen voor welke klus je geschikt bent.

Ik wil me uitschrijven bij A Million Faces, hoe doe ik dat?

Wat jammer dat je je wilt uitschrijven. Om dit te doen stuur ons een e-mail naar casting@amillionfaces.nl met als titel ‘uitschrijven’ wij zullen je hier dan zo spoedig mogelijk mee helpen. Wanneer je uitschrijving gelukt is ontvang je van ons een e-mail.

WERKWIJZE VAN A MILLION FACES

Hoe kom ik in aanmerking voor opdrachten?

Wij hebben een groot netwerk en hierdoor veel variërende opdrachten. Op jouw profiel kun je onder het kopje ‘ik wil graag’ aangeven voor welke klussen jij in aanmerking wilt komen. Hier kun je kiezen uit: model staan, presenteren, figureren en acteren. Vanaf dan ontvang je alleen de opdrachten die voor jou geschikt kunnen zijn.

De opdrachten ontvang je via de mail. Hierin staat een korte omschrijving van de klus en de data waarop je beschikbaar moet zijn. Als het jou leuk lijkt en je bent beschikbaar, mag jij je aanmelden door op JA te drukken. Deze button vind je onderaan de mail. Op deze manier kom je automatisch tussen de aanmeldingen te staan. Hieruit maken wij altijd een voorselectie. Met deze selectie nemen wij telefonisch contact op om het project door te spreken. Meld je alleen aan wanneer je echt beschikbaar bent.

Heb je een aanvraag voor een castingproject of voor een van onze talenten?

Leuk dat je ons hiervoor benaderd! Alle informatie die je hebt mag je in een mail zetten en sturen naar casting@amillionfaces.nl. Wij zullen dit zo snel mogelijk oppakken.

FINANCIEEL/CONTRACTUEEL

Wat verdien ik?

Dit is afhankelijk van de opdracht en de rol. Meestal is er sprake van een dagfee en/of een buy-out. Als je deelneemt aan een programma, ontvang je vaak geen vergoeding. Vaak krijg je hier iets anders voor terug.

Wat is een buy-out?

Een buy-out is een vergoeding voor de publicatie van een gezicht van een talent. Hier zit vaak een bepaalde termijn aan vast. Het wordt alleen uitgekeerd als het talent in het eindproduct is opgenomen en het daadwerkelijk wordt uitgezonden.

Wat is een principeverklaring?

In een principeverklaring staan de verdiensten, voorwaarden en de draaidagen vermeld. Door ondertekening van de verklaring ga je daarmee akkoord. Mocht je uitgekozen worden, dan worden de details verder uitgewerkt in een contract.

Hoe kan ik worden uitbetaald?

A Million Faces maakt een declaratie voor jou aan, zodra wij alle gegevens hebben ontvangen. Hierover krijg jij een mail waarin stapsgewijs staat uitgelegd wat je kunt doen om je betaling te ontvangen. In jouw declaratie vul je alle missende gegevens in en geef je aan op welke manier jij graag uitbetaald wilt worden. Dit kan door een factuur te uploaden in jouw declaratie (mits je een VAR/WUO verklaring hebt) of via IB47. Een factuur hoef je dus niet naar ons op te sturen. Wij hanteren een betalingstermijn van drie maanden, maar proberen dit uiteraard zo snel mogelijk af te ronden.
Note: Wij werken met een grote interne digitale database, daarom is het voor ons helaas niet mogelijk om met iedereen een persoonlijk gesprek in te plannen of langs te komen zonder afspraak. Tenzij wij jou hiervoor uitnodigen.